Fotografia reklamowa to atrakcyjna informacja o produkcie. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej jest to obraz statyczny. Brakuje jej takich elementów jak zdarzenia w tym przypadku dynamika po klatkowa, dźwięk, głos lektora.
Fotografię reklamową dzielimy na:
– reklamę zewnętrzną,
– prasową,
– bezpośrednią.
Aby odnieść pożądany skutek fotografia reklamowa musi posiadać pewne cechy, m.in. takie jak: wielkość zdjęcia, obiekty i ich proporcje względem siebie, użyte barwy, przejrzystość przekazu, jakość wydruku.
Produkt można reklamować bezpośrednio lub pośrednio.
– reklama bezpośrednia produktu polega na lokalizacji promowanego obiektu w centrum uwagi widza. Wygląda to w ten sposób że każdy kto spojrzy na fotografię wie już od samego początku który obiekt jest przedmiotem reklamy,
– natomiast reklama niebezpośrednia najczęściej przedstawia zdarzenie bądź sytuację często to jest jakiś krajobraz, a reklamowany produkt jest sprytnie wkomponowany w całość.
Fotografia reklamowa często jest podkręcana i przebudowywana za pomocą techniki komputerowej, m.in. dynamikę, efekt ruchu uzyskamy rozmywając elementy na zdjęciu, mogą to być np. koła auta, sprzęt AGD i RTF, połysk i refleksy nadają to sprzętowi nowoczesności.